Z miłość można zabić

- Więc jak było z tymi Pana kochankami. To one odchodziły czy Pan je zostawiał abyznów się rozkochać w kimś innym i aby one mogły kochać kogoś innego? Mężczyźni przecież są łowcami

- Kobieta nie jest warta być kochanką, jeśli nie potrafi kochać. Od kochania do miłości jeszcze długa droga, ale może być początkiem wspaniałego romansu. Niestety romans nie ma w sobie na tyle lojalności żeby przetrwać kryzys. Łatwiej jest się zakochać niż kochać. Z kochania powoli rodzi się miłość i ona może stać się nierozerwalna. W swoim życiu byłem kochankiem i miałem kochanki, poczułem się zdradzony więcej razy niż zdradziłem. Miłość przyszła w najmniej oczekiwanej chwili i zmieniła moje dotychczasowe życie.

- Co się stało z kobietą, która była dla Pana wszystkim?

- Była wszystkim i to wszystko się skończyło. Dzieliło nas więcej niż byliśmy w stanie zauważyć, kiedy spędzaliśmy noce i dni oddając się sobie bez pamięci o tym jak wygląda rzeczywistość. Od słów które uwieńczały nasze pragnienia do postanowień upływało coraz więcej czasu i ostatecznie usłyszałem słowa, których oczekiwałem „chcę to wszystko zakończyć„.

- czy można tak po prostu wszystko zakończyć?

- tak … można jednym pocałunkiem.

- Dlaczego? Czy nie należy walczyć o bycie razem?

- Jeśli widzisz sens walki to musisz ją podjąć, ale jeśli bycie z kimś wymaga krwi to musisz ocenić czy warto ją przelać.

- Nie rozumiem. Musiał Pan kogoś zabić, żeby być z kobietą, którą Pan kochał?

- To byłoby zbyt proste – odpowiadam z wielkim rozbawieniem, ale sam doprowadziłem do takiego pytania wspominając o krwi. – Tak śmierć staje często rozwiązaniem wielu rozterek. Ale dawno skończyły się lata pojedynków na szable. Dzisiaj walczy się innym rodzajem broni.

- Jakim?

- Pieniądzem.

Przyznała mi rację skinieniem głowy z wielkim poczuciem ulgi, że mówiłem tylko w przenośni o zabijaniu. Jednak czy mogła wiedzieć, że właśnie pieniądz przyprawił więcej osób do śmierci niż szabla czy muszkiet.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Młodość

Więcej niż pożądanie

Śmierć wciąż walczy